|
WAŻNE informacje o stosowaniu czujników RC-3 to wag samochodowych
zaleca się aby czujniki
RC3-7.5t ,
RC3-15t ,
RC3-22.5t
nie stosować do wag samochodowych a jedynie w silosach , wagach zbiornikowych, w wagach pomostowych i podobnych konstrukcyjnie wagach, gdzie czujniki te nie bedą narażone na duże wychylenia
Do wag samochodowych powinno się stosować RC3-30t , RC3-40t w klasie C3 lub wyższej
uzasadnienie:
Maksymalne wychylenie ( Smax ) dla
RC3-7.5t ,
RC3-15t ,
RC3-22.5t
to 4,5 mm
Maksymalne wychylenie ( Smax ) dla RC3-30t , RC3-40t to 10 mm
przy niedoskonałościach konstrukcji wag samochodowych i dużych ruchach pomostów czujniki o małym wychyleniu będą powodować błędy wskazań.
w wagach samochodowych zawsze występują dużo większe odchylenia niż w wagach silosowych czy zbiornikowych więc należy stosować czujniki o większym wychyleniu
kolejne argumenty:
cena RC3-30t ,
RC3-40t
jest taka sama jak dla RC3-7.5t ,
RC3-15t ,
RC3-22.5t
współczynnik bezpieczeństwa dla wszystkich czujników RC3 wynosi 200% dla obciążeń chwilowych dłuższych (minuty) oraz 300% dla obciążeń chwilowych krótkich (sekundy).
powyżej 300% lub przy dłuższym czasie przeciążenia następuje uszkodzenie czujnika
waga samochodu ciężarowego to przeważnie 30-60 ton więc dla bezpieczeństwa przetwornika lepiej użyć przetworniki o większej nośności tzn. 30-40 ton
ponieważ może się zdarzyć, że na róg pomostu wagi wjedzie np. pojazd gąsienicowy, koparka lub jakiś inny ciężki sprzęt ważący 30 ton.
Przy czujnikach o małym zakresie nastąpi przeciążenie.... a w konsekwencji trwałe uszkodzenie czujnika lub co gorsza tzw. parametryczne uszkodzenie czujnika.
Uszkodzenia parametryczne są bardzo trudne do wykrycia ponieważ są niejednoznaczne i objawiają się tym że czujnik działa raz dobrze raz źle.
|
|