wózki do przewożenia ciężkich ładunków
KONSTRUKCYJNE porównanie 3 standardowych najczęściej produkowanych wersji
Większość produkowanych przez nas wózków można zdefiniować wg jednego zasadniczego kryterium którym jest sposób kierowania wózkiem. Reszta szczegółów konstrukcyjnych we wszystkich wózkach skupia się na nośności i zabezpieczeniach. Konstrukcja ma za zadanie bezpiecznie niewywrotnie zapewnić transport przy odpowiedniej nośności. Istotnym warunkiem spełnienia nośności jest rozłożenie ciężaru na minimum 2/3 powierchni pomostu ładunkowego. Są trzy główne rozwiązania techniczne kierowania wózkiem. Najważniejsze podczas skręcania jest zachowanie niewywrotności wózka i ładunku. Dlatego stosuje się różne rozwiązania, w tym ograniczenia w promieniu skrętu tak aby uniknąć wypadku. Najbardziej stabilną wersją jest wersja z 2 układami kierowniczymi.
Poniżej przedstawiamy 3 zasadnicze sposoby kierowania wózkiem na przykładzie wózka do 5 ton o wymiarach 5x2 metry. Te trzy rodzaje wózka zasadniczo różnią się tylko i wyłącznie konstrukcją układu skręcającego, którego głównym zadaniem jest zapewnienie bezpieczeństwa i niewywrotności wózka podczas jazdy.
EXALT EXPORT-IMPORT production is managed by a staff with over 30 years of experience